رئيس مجلس الادارةعبير عيد سليمان
رئيس التحريرصلاح عبد المنعم

ريهام سعيد رداً لمعارضي دفاعها عن سيدة المطار " هعمل بلوك لكل الناس قليلة الآدب "

ريهام سعيد رداً لمعارضي دفاعها عن سيدة المطار " هعمل بلوك لكل الناس قليلة الآدب "

متابعة : ندى عاطف

كان موضوع حلقة امس _ الاثنين _ من برنامج ( صبايا الخير ) تقديم الاعلامية “ريهام سعيد ” ، عن ” ياسمين النرش ” او ” سيدة المطار ” كما اطلق عليها فى
الوسط الاعلامى ، والتى تم التهجم عليها من قبل الاعلام وكذلك عدد كبير من المعارضين لما فعلته بحق الشرطى المخل من الادب والذى نالت منه رد فعل غير متوقع ( الحبس فى سجن ابو زعبل ) .
فأثناء عرض ” ريهام ” للحلقة وتناولها للموضوع بالإعتراض وعدم القبول لما نالته من العقوبة بالحبس ، قالت : <هذه السيدة بنت ناس جدا وكانت معايا فى المدرسة ودخلت تجارة إنجليزى وتعمل حالياً فى مجال الديكور بمدينة الجونة ومقتدرة جدا جدا > ، كما أضافت : < “ارحموها وهيا لا رقاصة ولا بلطجية، وهى واحدة جايه من عائلة عريقة ومحترمة جدا رغم انف الجميع، والتصرف اللى عملته ممكن يكون مش محترم بس كلنا بدون استثناء بنغلط”>.
بينما جاء رد فعل جمهور ومتابعى الاعلامية “ريهام سعيد ” بعد متابعتهم للحلقة عكس موقفها ، حيث تعرضت لهجوم لا يقل شدة عن ” ياسمين” التى تدافع عنها والتى صرحت بأنها كانت صديقة لها سابقاً وزميلة لها فى مدرستهما !! مما جعلها تستثار وترد عليهم بغضب شديد قائلة : <«أنا بدأت أشك أن الناس بتسمع نفسها بس، أنا قلت دي اَهلها محترمين وهم فعلا محترمين وهي غلطانه بس مش راقصه».
وتابعت «ريهام»، في صفحتها على «فيس بوك»، صباح اليوم_ الثلاثاء_: «هي غلطت وإحنا مش ملائكة، هي غلطت في حق نفسها، قله الأدب اللي علي الصفحة معناها أني صح، مش عايزينها تشتم ليه أما إنتوا أول ناس بتشتموا؟ أما انا مش عاجباكوا بتدخلوا علي صفحتي ليه؟ هي في السجن كفايه كلام على
سمعتها، و كفايه اشاعات، ده كلام محترم والي مش فاهم يبقي مش عايز يفهم، انا حاعمل بلوك لكل الناس القليلة الأدب».

شارك برأيك وأضف تعليق

جميع الحقوق محفوظه لموقع جريدة الحلم العربي نيوز | تطوير المركز العالمي لحماية التجارة الالكترونية 2020 ©