رئيس مجلس الادارةعبير عيد سليمان
رئيس التحريرصلاح عبد المنعم

بالفيديو| خالد الجندى لريهام سعيد "نتوسل إليكي اتقي الله فينا" .. وخصوصا فى رمضان.

بالفيديو| خالد الجندى لريهام سعيد "نتوسل إليكي اتقي الله فينا" .. وخصوصا فى رمضان.

ريهام
كتبت :ندى عاطف

قام الداعية الشهير “خالد الجندى” بشن هجوم إعلامى شديد ضد الإعلامية “ريهام سعيد” فى حلقة _أمس الجمعة_ من خلال برنامجه {نسمات الروح} والمْذاع على
قناة {الحياه} ،وقد أطلق عليها {فتاة الشيزلونج}.
وجاء هذا الهجوم ردأ على تصريحات “ريهام” خلال برنامج {مصارحة حرة} مع الإعلامية الصريحة “منى عبد الوهاب” حيث قالت :”الشيخ خالد الجندي شاغل نفسه بالبرامج أكثر من الدين”.
وكان رد “الجندى” لـ”ريهام” :”حضرتكم طبعا فاكرين فتاة الشيزلونج دي ذات الأربعين وجه، اللي بتطلع مرة مع العفاريت، ومرة على عربية أمن مركزي، ومرة تطلع بتحفر في قناة السويس، واللي بتطلع رقاصة في مسرحية، وبتطلع ممثلة بسيجارة في تمثيلية، وتلاقيها في الصعيد عمالة بتضحك على الناس الغلابة هناك، وتقولهم بيوتكم اتحرقت من العفاريت والجن، اللي دايما بتقعد وحطة رجلها فى وش المشاهدين”.
وإستكمل “الجندي” قائلاً: “فتاة الشيزلونج دي ليها تعليق غريب أوي استوقفني، بتقولك إن المفروض الشيخ يخليه في الدين وما يعلقش على البرامج التانية، متخيل إنت حضرتك لما الرقاصات ينصحوا الشيوخ بشغلهم، أمر يدعو إلى العجب، حضرتك مش عاتقة أي قضية غير لازم تقول رأيك فيه، ولم تتركي أي قضية فى التاريخ إلا وقمت بإبداء رأيك فيها”.
ولقد تهكم “الجندي” علي “ريهام” لعدم نطقها اسم الإمام “ابن تيمية” بشكل صحيح، مشيرا لذلك أنها تستشهد به وتقول الشيخ ابن تميمة، فقال لها: “ابن تميمة حضرتك ده في البلاي ستيشن”.

وختم “الجندي”هجومه بـ: “الأعمال الخيرية العظيمة اللي بتعمليها دي ربنا يجازيكي خير
عليها، لكن عشان ربنا أكرمك بقناة تطلعي عليها، تقومي تستضيفي شواذ، وسحاقيات وتدخليهم بيوت الناس، هل هذا يرضي الله، إحنا طالبين منك إنك تبقي إعلامية تخدم المجتمع، ونتوسل إليكي اتقي الله فينا، وخصوصا فى رمضان، عايز شهر نظيف تماما”.

شارك برأيك وأضف تعليق

جميع الحقوق محفوظه لموقع جريدة الحلم العربي نيوز | تطوير المركز العالمي لحماية التجارة الالكترونية 2021 ©